čtvrtek 13. srpna 2015

Moje 12 denní vsuvka - pohled fundraisera (Zuzka 2)


Odjížděla jsem do Afriky s tím, že si projekt prohlédnu a dozvím se podrobnosti a hurá domů, kde můžu dobře dělat svoji práci. Nějaké zkušenosti s Afrikou mám a tak jsem nečekala nic nového. Musím ale přiznat, že mi přátelská atmosfera přirostla k srdci a těžko se mi odjíždělo.



Potěšily mě hlavně děti zapojené v projektu, jak v sirotčinci, tak v přilehlých vesnicích. Je vidět, že jsme pro mě velkou motivací. Sestra Epifanie - ze sirotčince, je neuvěřitelná. Když něco vykládá všichni poslouchají, má přirozenou autoritu a organizační schopnosti. Na domácí práce má děti rozdělené na dvě skupiny, ty se průběžně střídají. Večerní hraní divadla na biblické motivy a následné rozebrání příběhu, kdy se snaží všechny zapojit i ty nejmladší - takové učení formou hry .... z toho všeho jsem byla do slova unešená, takového člověka, jsem tu opravdu nečekala! 
Také bych ráda zmínila otce projektu Babu - který přivedl zakladatele Bez mámy sem do chudé vesnice Mahango. Je to starý pán (85) s pokrokovým myšlením. 



Lidé, kteří se o nás starali nebo nějak pomáhali jsou velice přátelští.

K celkového pohledu mě překvapila rozsáhlost centra a spousta půdy k využití. Problém je sice eroze, ale i ta se dá účinně řešit stromy.
Chod a potřeby sirotčince jsou vedeny přirozeně vedou. My vlastně jen podporujeme co oni sami vyzkoušeli a zažívají. Tím myslím např. chov zvířat a pěstování zeleniny a ovoce. Čeká nás ještě spousta práce, ale po tom co jsem viděla věřím, že to všechno zvládne. Odvezla jsem si ty nejlepší dojmy.



Žádné komentáře:

Okomentovat